Filmy samotność, relacja matka-córka

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje samotność, relacja matka-córka. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Każda rodzina obchodzi Dzień Matki na swój sposób. Jedni w podniosłej i uroczystej atmosferze, inni na luzie i ze śmiechem, ale wszyscy przede wszystkim z miłością. Garry Marshall - fachowiec od opowiadania o uczuciach z humorem - przedstawia cztery rodziny, których losy splotą się w tym wyjątkowym dniu. SANDY - mąż zostawił ją dla młodszej, a ona robi co może, by udowodnić sobie, że jest lepszą matką dla swoich dzieci niż nowa, fajna macocha. MIRANDA - całkowicie poświęciła się karierze i choć została gwiazdą, czegoś jej jednak brakuje. Wkrótce niespodziewany gość wywróci jej życie do góry nogami. JESSE - jej stosunki z matką są dalekie od ideału. Niezapowiedziana wizyta rodziców grozi więc eksplozją. Ale przecież każdą bombę można rozbroić. BRADLEY - czyli pan mama, uczy się roli samotnego rodzica dwóch córek. Sprawa nie jest prosta, bo to co dla matek jest oczywiste, dla tatusiów często pozostaje czarną magią. Każda matka jest boska.
W miejscowości tak małej, że nawet nie posiadającej nazwy, urodziła się dziewczynka. Matka nie wiedziała, kto jest jej ojcem, ponieważ miała w swym życiu wiele przypadkowych przygód. Teraz matka i córka trzymają się razem. Nie mają imion. Ciągle są w biegu. Któregoś razu matka decyduje się na ucieczkę ucieka od córki w poszukiwaniu siebie, życia i świata. Córka biegnie za matką, gdyż nie wyobraża sobie bez niej życia. Ich bieg jest nieskończonym szeregiem powracających, podobnie jak melodia katarynki, błędów. Są one jak wirowanie bączka – niepozornej zabawki, podarowanej kiedyś przez matkę. Jednak pewnego dnia ów bieg zostaje zatrzymany.
Samotna, czarnoskóra matka Sarah Collins (Whoopi Goldberg) traci pracę i nie ma z czego spłacić kredytu na dom. Przypomina sobie wtedy swoje umiejętności gry w bilard i zaczyna grać na pieniądze. Co gorsze zakochuje się w jednym ze swoich przeciwników. Czy będzie wystarczająco dobra, aby odsunąć na bok swoje uczucia i zarobić na życie?


Ojciec opętanego dziecka szuka pomocy u Chris MacNeil, której córka Regan doświadczyła tego samego zjawiska w latach 70. Za tragicznymi wydarzeniami stała złowroga istota znana jako Pazuzu.
Mostowiakowie to wielopokoleniowa rodzina – są tu dziadkowie: Lucjan i Barbara, czwórka ich dorosłych dzieci: Maria, Marta, Marek i Małgorzata, którzy mają już swoje własne ogniska domowe. Członków rodziny łączy niegasnąca miłość i zrozumienie. Dzieci nieustannie znajdują oparcie w dziadkach, bez względu na wagę spraw, czasem zabawnych, często jednak bardzo poważnych. Są dla siebie nawzajem podpora i zachętą, zarówno dzieci dla rodziców jak i dla starszego pokolenia. Choć i w tej rodzinie zdarzają się spory a nawet kłótnie – mimo to potrafią znaleźć rozwiązanie do przyjęcia przez wszystkich. To miłość sprawia, że rodzina jest silna.

Klan

3,6
Na czele wielopokoleniowej rodziny Lubiczów stoją dziadkowie, Maria i Władysław. Pani Maria prowadzi aptekę w swoim domu na warszawskiej Sadybie. Pomaga jej córka Elżbieta. Druga córka, Dorota, jest zakonnicą. Starszy syn, Paweł, ceniony chirurg pracuje w szpitalu, a popołudniami dorabia w spółdzielni lekarskiej. Młodszy, Ryszard, jest hydraulikiem. Wraz z żoną Grażyną na próżno marzy o upragnionym dziecku. Wszystkie dzieci i wnuczęta często odwiedzają gościnne mieszkanie dziadków. Na krótko przed siedemdziesiątymi urodzinami seniorki rodowego klanu w domu Lubiczów pojawia się także ich jeszcze jedna córka Monika, od lat skłócona z rodzicami. Czyżby happy end? Nie, już pierwszy odcinek filmu zapowiada wielkie kłopoty.
Cameronowie są szczęśliwą, kochającą rodziną. Jednak ich spokój zostaje zachwiany, gdy czternastoletnia Annie (Liana Liberato) zostanie uwiedziona i wykorzystana seksualnie przez mężczyznę w średnim wieku, którego poznała przez Internet. Życie członków rodziny zmienia się nie do poznania, a silne wspomnienia nie dają zapomnieć o całym dramacie.
Przez perwersyjne seksualne gierki męża Jessie — przykuta do łóżka na odludziu — doświadcza dziwnych wizji, poznaje mroczne sekrety i staje przed dramatycznym wyborem.
Sześcioletnia Susan ma wątpliwości co do wiary cudu dzieciństwa: Świętego Mikołaja. Jej matka zdradziła jej „sekret” o nim dawno temu, więc Susan nie oczekuje, że otrzyma najważniejsze prezenty ze swojej listy. Ale po spotkaniu wyjątkowego św. Mikołaja w domu towarowego, który jest przekonany, że jest prawdziwy, Susan otrzymuje najcenniejszy prezent: coś w co wierzy.
Mollie (Kirstie Alley) jest samotną, pracującą matką, która marzy, by znaleźć idealnego ojca dla swego dziecka. Jej synek Mickey, podjął już decyzję. Jego wybór padł na Jamesa (John Travolta), taksówkarza, który potrafi wnieść radość w życie każdego. Pech w tym, że Mollie nie chce nawet słyszeć o Jamesie. Mały Mickey musi popisać się nie lada fantazją, by zbliżyć do siebie tych dwoje, zanim będzie za późno.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…